Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

01 mars 2010

Fototriss denna vecka: Guld

Veckans utmaning känns självklar just nu. GULD. Oväntat många medaljer till svenskarna i OS i Vancouver i Kanada. Och det måste ju självklart firas, tycker Helena på Fototriss.
Det här är min tolkning, den baserar sig mest på sånt guld som jag uppskattar. Inte smycken och sånt utan hur ljus faller och växters färger.
Den här roliga och vackra /tycker jag/ skulpturen står i konstnären Barbara Hepworths trädgård i St Ives i Cornwall. Hon jobbade mycket med brons, här är det insidan av hålet, som glimrar som guld.
Jag ääälskar krasse, och tycker att de här gula är som guld. På kvällen lyser de upp och gör mig glad. Men nu var det länge sen jag såg några....längtar.

Guldgula liljor i en matta av lavendel 'Hidcote Blue' i trägården Hidcote Manor i Gloucestershire, England.

Kul med kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: